710 Latvijas skolēni ir ieguvuši zināšanas uzņēmējdarbības uzsākšanai
Biznesa izglītības biedrības Junior Achievement – Young Enterprise Latvija (JAL) un Skolēnu Mācību Uzņēmumu programmas atbalstītāja Baltijas valstīs – Swedbank rīkotos informatīvos seminārus par Skolēnu Mācību Uzņēmumu dibināšanu un iespējām attīstīt savas uzņēmējspējas, darbojoties praktiskajās mācību programmās, apmeklējuši 710 skolēni un 60 skolotāji. Semināri norisinājās Ventspilī, Talsos, Valmierā, Cēsīs, Jelgavā, Balvos un Rīgā.
SMU programmas mērķis ir veicināt skolēnu uzņēmību un uzdrīkstēšanos, pārbaudot savas uzņēmējspējas praktiskā rīcībā, kā arī attīstīt skolēnu spējas pieņemt pārdomātus lēmumus, kas veicina personisko un sabiedrisko labklājību. Latvijā pagājušajā mācību gadā tika nodibināti vairāk nekā 560 SMU.
SMU programma sevī ietver arī tādas praktiskās mācību programmas kā Biznesa plānu konkurss, radošo ideju konkurss „Cita Holivuda”, on-line biznesa simulācijas spēle „TITAN”, Ēnu diena, kā arī vairākas radošas programmas sākumskolai un pamatskolai. Iepriekšējā mācību gadā programmās kopā iesaistījās vairāk nekā 16 000 skolēnu, kā arī 180 skolotāju.
SMU semināra laikā skolēniem bija iespēja iepazīties ar veiksmīgu uzņēmēju pieredzi uzsākot un attīstot uzņēmēmus. Tā Rīgā ar skolēniem tikās mājaslapas www.atlants.lv izveidotājs un īpašnieks Gatis Sprūds, JAL Programmu absolvents un SIA „MUUV” vadītājs Mārcis Kaksis, „Studentu paradīze” projekta vadītājs Jānis Dāboliņš, kā arī Latvijas Nacionālā SMU fināla uzvarētāji un Eiropas SMU Fināla dalībnieki SMU „GoHapppy”. Visos semināros piedalījas Swedbank pārstāvji, kuri informēja skolēnus par iespējam saņemt īpašo SMU piedāvājumu bankā, kurš ietver arī konsultācijas biznesa plānam. Reģionālajos semināros skolēni tika iepazīstināti arī ar uzņēmējdarbības vidi novadā, kā arī iespējām saņemt atbalstu no biznesa inkubatoriem un pašvaldībām.
Jānis Krievāns, Junior Achievement – Young Enterprise Latvija izpilddirektors: „Manuprāt, skolēniem šāda veida semināri ir ļoti noderīgi, jo sniedz iespēju ne tikai klausīties „sauso teoriju” par to, cik SMU ir noderīga, bet uzklausīt arī reālu un veiksmīgu uzņēmēju pieredzi viņu ceļā uz pirmo miljonu. Savā ziņā tas ir ieguvums arī uzņēmējiem – dzirdēt viedokli par uzņēmējdarbību no citas vides, nekā viņi darbojas ikdienā. Aicinātu ikvienu skolēnu izmantot šo unikālo iespēju – dibināt savu SMU!”