12.08.2010
Maksims Gladkovs („Cleverway” direktors): „Protams, tas ir gan pārsteigums, gan arī likumsakarība, jo visu mācību gadu patiešām cītīgi strādājām. Ļoti patīkami, ka pie mūsu stenda bija vislielākās rindas un gan žūrijas pārstāvji, gan arī apmeklētāji interesējās par mūsu izstrādājumu. Daudzi mums jautāja, kā tas ir iespējams, ka skolēni rada šāda līmeņa inovācijas, bet mēs atbildējām, ka ar milzīgu darbu, nedaudz veiksmes un, protams, daudzajiem atbalstītājiem, ir iespējams viss. Aicinām skolēnus iesaistīties Skolēnu Mācību Uzņēmumu programmā, jo mēs šī gada laikā esam ieguvuši ne vien pieredzi, bet arī daudz kontaktu un investoru interesi!”
Latvijai šis panākums ir lielākais sasniegums, kopš Latvijā darbojas praktiskās biznesa izglītības programmas. Katru gadu Latvijā Skolēnu Mācību Uzņēmumu programmā piedalās vairāk nekā 1000 skolēnu, lai gūtu pirmās praktiskās iemaņas sava uzņēmuma dibināšanā un vadīšanā. Latvijā šogad nodibināts vairāk nekā 200 Skolēnu Mācību Uzņēmumu visos Latvijas reģionos, no kuriem tieši „Cleverway” izrādījās labākais aprīlī notikušajā Nacionālajā Skolēnu Mācību Uzņēmumu finālā Biznesa augstskolā Turība. Komandas – Maksima Gladkova, Karīnas Morgules un Jevgēnija Tihonova, izgudrojums ir jauna tipa interaktīvā tāfele, kura ar jauniešu projektētā raidītāja palīdzību var pārvērst jebkuru virsmu interaktīvā tāfelē, piedevām, maksā vairākas reizes mazāk nekā līdzīgas ierīces. „Cleverway”, pateicoties Skolēnu Mācību Uzņēmumu programmai ir nodibinājuši arī reālu uzņēmumu SIA „Cleverway”.
Eiropas SMU finālā dalībniekiem divu dienu garumā bija jāatbild uz jautājumiem, prezentējot savu ideju un stendu Eiropas biznesa elites pārstāvjiem, jāpiedalās padziļinātajās paneļdiskusijās un jāiesniedz sava Skolēnu Mācību Uzņēmuma darbības pārskats.
1. vieta - "Pnööö" no Šveices ar inovatīviem produktiem, kas izgatavoti no pārstrādātām velosipēdu kamerām.
2. vieta - "Thirteen" no Apvienotās Karalistes, kuri izveidoja sienas paklājus un diagrammas, lai mudinātu bērnus ēst vairāk augļus un dārzeņus.
Pēdējo 5 gadu laikā vairāk nekā 1 miljons skolēnu Eiropā ir piedalījušies SMU programmā un ieguvuši pieredzi kā izveidot un vadīt reālu uzņēmumu. Aptuveni 15% no šiem studentiem pēc SMU programmu absolvēšanas arī vada savus uzņēmumus, tādējādi Eiropā radot 150000 jaunus uzņēmumus, kuri sniedz būtisku ieguldījumu nodarbinātībā un reālu impulsu ekonomikai.
SMU „Cleverway” sagatavoties dalībai finālā palīdzēja SIA „Biznesa augstskola Turība” un SIA „Hansaworld Latvia” speciālisti, kuri divu mēnešu garumā jauniešiem sniedza nepieciešamās zināšanas, kuras nepieciešamas prezentējot biznesa ideju. Lidojumu uz Itāliju nodrošināja JAL sadarbības partneris – nacionālā lidsabiedrība „airBaltic”.
Jānis Vanags (“airBaltic” korporatīvo komunikāciju viceprezidents): „Priecājamies par šo lielisko sasniegumu, kas tikai pierāda to, ka jauniešos ir nepieciešams ieguldīt un līdz ar to esam gandarīti, ka airBaltic arī ir palīdzējis šiem jauniešiem nonākt pie šī rezultāta. Ceram, ka nākotnē “Cleverway” kļūs par vienu no veiksmīgākajiem Latvijas uzņēmumiem un spēs iznest Latvijas vārdu pasaulē."
Informāciju sagatavoja:
Jānis Grandāns, JAL mārketinga vadītājs
e-pasts: jal@jal.lv
Tālr. 22079001, 67339656,
www.pirmaismiljons.lv
Inovatīvs SMU – jauna tipa interaktīvās tāfeles izgudrotāji
Skolēnu Mācību Uzņēmums (SMU) "Cleverway" (Rīgas Klasiskā ģimnāzija) atgriezies no Eiropas Skolēnu Mācību Uzņēmumu fināla, kur komanda ieguva godpilno trešo vietu Eiropas Skolēnu Mācību Uzņēmumu finālā. Kopumā Eiropā šī mācību gada laikā darbojās vairāk nekā 20 000 SMU, no kuriem finālā piedalījās 37, pulcējot 175 jaunos uzņēmējus. Fināls norisinājās no šī gada 20. līdz 23. jūlijam Itālijā, Sardīnijas salas Kaljāri pilsētā. Skolēnu Mācību Uzņēmumu programmu īsteno biznesa izglītības biedrība Junior Achievement - Latvija (JAL) un Valsts aģentūra Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) Inovatīvas uzņēmējdarbības motivācijas programmas ietvaros, kuru atbalsta ERAF un Eiropas Savienība. Komandas lidojumu uz finālu nodrošināja nacionālā lidsabiedrība „airBaltic”.Maksims Gladkovs („Cleverway” direktors): „Protams, tas ir gan pārsteigums, gan arī likumsakarība, jo visu mācību gadu patiešām cītīgi strādājām. Ļoti patīkami, ka pie mūsu stenda bija vislielākās rindas un gan žūrijas pārstāvji, gan arī apmeklētāji interesējās par mūsu izstrādājumu. Daudzi mums jautāja, kā tas ir iespējams, ka skolēni rada šāda līmeņa inovācijas, bet mēs atbildējām, ka ar milzīgu darbu, nedaudz veiksmes un, protams, daudzajiem atbalstītājiem, ir iespējams viss. Aicinām skolēnus iesaistīties Skolēnu Mācību Uzņēmumu programmā, jo mēs šī gada laikā esam ieguvuši ne vien pieredzi, bet arī daudz kontaktu un investoru interesi!”
Latvijai šis panākums ir lielākais sasniegums, kopš Latvijā darbojas praktiskās biznesa izglītības programmas. Katru gadu Latvijā Skolēnu Mācību Uzņēmumu programmā piedalās vairāk nekā 1000 skolēnu, lai gūtu pirmās praktiskās iemaņas sava uzņēmuma dibināšanā un vadīšanā. Latvijā šogad nodibināts vairāk nekā 200 Skolēnu Mācību Uzņēmumu visos Latvijas reģionos, no kuriem tieši „Cleverway” izrādījās labākais aprīlī notikušajā Nacionālajā Skolēnu Mācību Uzņēmumu finālā Biznesa augstskolā Turība. Komandas – Maksima Gladkova, Karīnas Morgules un Jevgēnija Tihonova, izgudrojums ir jauna tipa interaktīvā tāfele, kura ar jauniešu projektētā raidītāja palīdzību var pārvērst jebkuru virsmu interaktīvā tāfelē, piedevām, maksā vairākas reizes mazāk nekā līdzīgas ierīces. „Cleverway”, pateicoties Skolēnu Mācību Uzņēmumu programmai ir nodibinājuši arī reālu uzņēmumu SIA „Cleverway”.
Eiropas SMU finālā dalībniekiem divu dienu garumā bija jāatbild uz jautājumiem, prezentējot savu ideju un stendu Eiropas biznesa elites pārstāvjiem, jāpiedalās padziļinātajās paneļdiskusijās un jāiesniedz sava Skolēnu Mācību Uzņēmuma darbības pārskats.
1. vieta - "Pnööö" no Šveices ar inovatīviem produktiem, kas izgatavoti no pārstrādātām velosipēdu kamerām.
2. vieta - "Thirteen" no Apvienotās Karalistes, kuri izveidoja sienas paklājus un diagrammas, lai mudinātu bērnus ēst vairāk augļus un dārzeņus.
Pēdējo 5 gadu laikā vairāk nekā 1 miljons skolēnu Eiropā ir piedalījušies SMU programmā un ieguvuši pieredzi kā izveidot un vadīt reālu uzņēmumu. Aptuveni 15% no šiem studentiem pēc SMU programmu absolvēšanas arī vada savus uzņēmumus, tādējādi Eiropā radot 150000 jaunus uzņēmumus, kuri sniedz būtisku ieguldījumu nodarbinātībā un reālu impulsu ekonomikai.
SMU „Cleverway” sagatavoties dalībai finālā palīdzēja SIA „Biznesa augstskola Turība” un SIA „Hansaworld Latvia” speciālisti, kuri divu mēnešu garumā jauniešiem sniedza nepieciešamās zināšanas, kuras nepieciešamas prezentējot biznesa ideju. Lidojumu uz Itāliju nodrošināja JAL sadarbības partneris – nacionālā lidsabiedrība „airBaltic”.
Jānis Vanags (“airBaltic” korporatīvo komunikāciju viceprezidents): „Priecājamies par šo lielisko sasniegumu, kas tikai pierāda to, ka jauniešos ir nepieciešams ieguldīt un līdz ar to esam gandarīti, ka airBaltic arī ir palīdzējis šiem jauniešiem nonākt pie šī rezultāta. Ceram, ka nākotnē “Cleverway” kļūs par vienu no veiksmīgākajiem Latvijas uzņēmumiem un spēs iznest Latvijas vārdu pasaulē."
Informāciju sagatavoja:
Jānis Grandāns, JAL mārketinga vadītājs
e-pasts: jal@jal.lv
Tālr. 22079001, 67339656,
www.pirmaismiljons.lv
Pieslēdzieties, lai pievienotu komentāru