22.10.2012

JA-YE Latvija seminārā mārketinga eksperti izglīto 500 jauniešus

“Veiksmes formula sociālajos medijos ir nevis savākt visvairāk sekotāju, bet gan nodrošināt pievienoto vērtību saviem sekotājiem – sniegtu labāku servisu vai piegādāt saturu, kas cilvēkiem ir interesants,” biznesa izglītības biedrības Junior Achievement – Young Enterprise Latvija un Swedbank rīkotajā Skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) ievadseminārā uzsvēra digitālās komunikācijas konsultants Jānis Polis. Uz semināru bija ieradušies ap 500 skolēnu no visas Latvijas.

16.oktobrī Rīgā, kinoteātrī Multikino (t/c Rīga Plaza)JA-YE Latvija dalībskolu skolēniem rīkoja SMU ievadsemināru “Uzņēmējdarbības uzsākšana un mārketings”. Skolēni varēja klātienē iepazīties ar reklāmas profesionāļiem un uzņēmējiem, un, kā atzina paši skolēni, saņemt noderīgu informāciju par reklāmas veidošanas pamatprincipiem un iedvesmoties uzņēmējdarbības uzsākšanai.

Reklāmas speciālists Voldemārs Dūdums atklāja, kā pats savulaik dibinājis Skolēnu mācību uzņēmumu, mēģinot organizēt rokkoncertus. Viņš demonstrēja žurnāla “Ir” netradicionālā mārketinga labos piemērus un stāstīja skolēniem, kā izveidot labu reklāmu:

“Formula idejai, kas ir laba stāsta pamatā, ir emocijas reizinātas ar funkciju. Emocijas ir tas, ka mums tas patīk, ka mūs tas „aizķer” un šķiet interesants. Funkcija ir kaut kas, kas ir noderīgs, funkcija varētu būt problēmas risinājums. Vienmēr reklāmas pamatā ir problēma, kuru vajag atrisināt. Tu to atrisini, problēmu liekot kopā ar emocijām, un tā iegūsti stāstu un ideju.”

Ar sociālo mediju mārketingu lekcijā “Kā neuzsprāgt līdz ar burbuli” iepazīstināja Jānis Polis, “Like That” digitālās komunikācijas konsultants, aicinot jauniešus aizdomāties par to, kādu pievienoto vērtību sniedzam saviem sekotājiem sociālajos tīklos.

Skolēnus – potenciālos uzņēmējus uzrunāja arī Rihards Frīdenbergs-Kalniņš, SIAEcoCatering vadītājs. Viņš dalījās ar skolēniem savā uzņēmējdarbības veiksmes stāstā, kā ar ierobežotiem līdzekļiem izveidot atklājot trīs galvenos principus veiksmīgai uzņēmējdarbībai, un tie ir: ideja, darbi un ticība. Swedbank klientu konsultante Jekaterina Kļimoviča diskutēja ar jauniešiem par to, kā būt veiksmīgiem naudas lietās. Sociālā zīmola MAMMU izveidotājs Fionn Dobbin iepazīstināja skolēnus ar sociālās uzņēmējdarbības ideju, daloties pieredzē, kā kopīgiem spēkiem pasauli padarīt labāku. Iedvesmojošās lekcijas varat skatīt video www.jal.lv unJA-YE Latvija kanālā Youtube.com

Pēc reklāmas, mārketinga un uzņēmējdarbības zināšanu uzņemšanas no pieredzējušajiem ekspertiem skolēnu seminārā tika atklāts JA-YE Latvija ikgadējais radošo un sociāli atbildīgo reklāmu konkurss „Cita Holivuda”. Konkursā JA-YE Latvija dalībskolu skolēniem ir iespēja iejusties reklāmas aģentūras darbinieka lomā un pārbaudīt savas spējas reklāmu veidošanā, izstrādājot reklāmas reāliem uzņēmumiem.

Pagājušajā gadā a/s Latvijas valsts meži un EuroAWK vides plakātu konkursa uzvarētāja Artūra Gruguļa darbs “Mēs balstām mežu, mežs balsta mūs” tika izmantots reālā reklāmas kampaņā un izvietots vides stendos Rīgā un citās Latvijas pilsētās.

Šogad a/s Latvijas Valsts meži kopā ar SIA EuroAWK aicina skolēnus izveidot reklāmas saukli un skici vides reklāmas plakātam, kas popularizētu aktīvu atpūtu Latvijas mežos. Ceļu satiksmes un drošības direkcija (CSDD) aicina skolēnus izveidot sociālās reklāmas video (vai multiplikāciju) par drošības jostu lietošanas nozīmi. Savukārt, interneta bibliotēka Atlants.lv aicina skolēnus izveidot reklāmas kampaņu ikgadējam zinātniski pētniecisko darbu konkursam. Reklāmas uzdevumus sarūpējuši arī Coca-Cola Hellenic Latvia un a/s Tallink Latvija.

    Seminārā portāla draugiem.lv runasvīrs Jānis Palkavnieks nākotnes uzņēmējus un mārketingā ieinteresētosiepazīstināja ar uzņēmumu reklamēšanās tendencēm un iespējām portālā draugiem.lv, kas ir viens no unikālajiem nacionālajiem portāliem, kam izdevies saglabāt līderpozīcijas valstī, izkonkurējot pasaulslaveno Facebook. Sociālais portāls Draugiem.lv kopā ar Swedbank un JA-YE Latvija konkursa „Cita Holivuda” ietvaros piedāvā iespēju veiksmīgākajiem SMU reklāmas kampaņas autoriem tikt pie īstas reklāmas kampaņas portālā draugiem.lv.

Skolēnu mācību uzņēmumu programmu un SMU semināru atbalsta a/s Swedbank, a/s Latvijas valsts meži, CSDD, Coca-Cola Hellenic Latvia, SIA CDI , a/s Tallink Latvija, t/c Rīga Plaza, Multikino.

SMU programmas informatīvie atbalstītāji – portāls Draugiem.lv un Latvijas Televīzija.

Vairāk informācijas – www.draugiem.lv/smu, www.jal.lv

Pieslēdzieties, lai pievienotu komentāru