JA TITAN valsts mēroga fināla 2015 rezultāti
21. janvārī norisinājās biznesa izglītības biedrības Junior Achievement – Young Enterprise Latvija (JA–YE Latvija) un RTU Rīgas Biznesa skolas (RBS) organizētais Junior Achievement biznesa simulācijas spēles JA TITAN valsts mēroga fināls.
JA TITAN finālā kopumā piedalījās 42 komandas-123 skolēni no visas Latvijas, kas sevi pierādījušas reģionālajos čempionātos. Reģionālie JA TITAN čempionāti norisinājās no novembra līdz janvāra vidum Rīgā, Liepājā, Ugālē, Tukumā, Limbažos, Madonā un Jelgavā, kurās piedalījās 132 komandas – 396 skolēni.
Jau otro gadu pēc kārtas 1.vietu izcīna komanda no Rīgas Valsts 3.ģimnāzijas, šogad komanda ar nosaukumu “BLACK SALAMI” (dalībnieki - Ginters Smiltnieks un Dans Blūmiņš). 2.vietu izcīnīja komanda “4ufons” no Jelgavas Spīdolas ģimnāzijas (dalībnieki - Rainers Vorslavs, Endijs Titomers, Artūrs Veips un Valts Vēveris) un 3.vietu – “Klaas” no Āgenskalna Valsts ģimnāzijas.
Ar visiem čempionāta rezultātiem iespējams iepazīties ŠEIT.
RTU Rīgas Biznesa skolas bakalaura programmas direktors Claudio A. Rivera atzīst:
"Lai iedrošinātu cilvēkus uzsākt uzņēmējdarbību, ir vajadzīgs saskarties ar uzņēmējdarbības vidi jau agrā vecumā. Visi Junior Achievement Latvija pasākumi, tai skaitā biznesa spēle TITAN, ir klasiskas biznesa vides simulācijas, kas vēlāk palīdz pieņemt jauniešiem ar uzņēmējdarbību saistītus lēmumus, tāpēc RBS ir gandarīta atbalstīt TITAN spēli Latvijā.
Biznesa simulācijas spēles JA TITAN Latvijas čempionāta uzvarētājiem TALLINK Latvija dāvina kruīzu uz Stokholmu.
Savukārt skolēniem, kuri netiks pusfinālā bija iespēja noklausīties RTU RBS lektores Anitas Gailes lekciju par profesionālo etiķeti.
Par JA TITAN
Sacenšoties intensīvajā online Holo-Generator tirgū (nākotnes personalizētais portatīvais dators), skolēni pielieto visas iegūtās zināšanas un iemaņas, lai pierādītu, ka viņu firma ir labāka, spēj izkonkurēt jebkuru citu un veiksmīgi atnest peļņu uzņēmuma dalībniekiem. JA TITAN simulācija ļauj ikvienam iejusties vadītāja lomā – mēs esam 2035. gadā, katram skolēnam ir sava firma, kuru iespējams attīstīt pēc pašas vēlmes, tirgojot Holo-Generator.
TITAN spēles pamatā ir 1980. gadā izgudrotā MESE spēle (Management and Economics Simulation Excercise - ekonomikas un vadības simulācijas datorspēle). Gan MESE, gan TITAN ir guvis plašu atbalstu skolotāju un skolēnu vidū visā pasaulē, kā viens no labākajiem veidiem, kas ne tikai iemāca ekonomikas un biznesa vadības teoriju, bet arī māca pielietot to praksē. Pieņemot veiksmīgus biznesa attīstības lēmumus, katrs no spēlētajiem var virzīt uzņēmumu uz uzvaru. Ja tomēr gadās kļūdīties, labāk lai tas notiek spēles laikā nevis vadot savu kompāniju dzīvē.