Aizvadīts Skolēnu mācību uzņēmumu Pavasara gadatirgus 2016
Šī gada biznesa izglītības biedrības Junior Achievement Latvija (JA Latvija) rīkotajā Skolēnu mācību uzņēmumu Pavasara gadatirgū uzvaras laurus plūca uzņēmumi, kuri ražo produktus no dabai draudzīgiem materiāliem, kā arī produktus, kas palīdz atvieglot cilvēku ikdienu.
Vērtējot gadatirgus dalībniekus arī šogad, žūrijas komisijas priekšsēdētājs, LTRK valdes priekšsēdētājs, Jānis Endziņš secina: “Ar biznesu ir kā ar autobraukšanu — ir jādara, lai saprastu, vai šī nodarbe patīk un vai izdodas. Tāpēc SMU programma ir ļoti nozīmīga, lai nākotnē uzņēmēju skaits Latvijā pieaugtu. Prieks, ka ar katru gadu šī programma iet plašumā — tai pievienojas vairāk un vairāk skolu, un veidojas arvien jauni uzņēmumi. Līmenis tupina augt. Arī šogad, neraugoties uz to, ka tie ir skolēni, kas veido šos uzņēmumus, ir skaidrs, ka atsevišķi produkti jau tagad ir konkurētspējīgi reālajā tirgū.”
Pirmajā gadatirgus dienā, 24. martā, piedalījās 91 skolēnu mācību uzņēmums no Rīgas skolām un 9 studentu uzņēmumi.
Rīgas skolu konkurencē nominācijā “Sociāli atbildīgākais SMU” pamatskolu grupā pirmo vietu ieguva SMU Viegli no Āgenskalna Valsts ģimnāzijas, kas ražo atstarojošas aproces. Vidusskolu grupā šajā nominācijā uzvarēja SMU FOOD FOR PLANTS no Rīgas pilsētas Pļavnieku ģimnāzijas ar produktu — šķīstošas ar minerālmēslojumu pildītas kapsulas istabas vai dārza augiem.
Nominācijā “Komerciālākais SMU produkts” uzvarētāji pamatskolu grupā bija SMU Nature’s Garden no Rīgas 28. vidusskolas, kuru ražojums ir vannas bumbas no dabīgām izejvielām, bet vidusskolu grupā — SMU ERE wood no Rīgas Hanzas vidusskolas, kas ražo koka virtuves dēlīšus.
“Labākā pārdošanas komanda” pamatskolu grupā — SMU Raksti no Āgenskalna Valsts ģimnāzijas, kas ražo latviskus produktus no filca, lentītēm un ādas. Savukārt vidusskolu grupā šajā nominācijā uzvarēja SMU Trippy Shade, arī no Āgenskalna valsts ģimnāzijas, kuru produkts ir ekoloģisku klucīšu komplekts bērniem.
Pirmajā gadatirgus dienā piedalījās arī Start-up programmas studentu mācību uzņēmumi. Galveno balvu kategorijā “Inovatīvs uzņēmums” ieguva BackPack no Latvijas Universitātes, kas ražo saliekamus velosipēdus, bet kategorijā “Sociāli atbildīgs uzņēmums” uzvarēja No-Touch no Latvijas Universitātes, kuru produkts ir aplikācija, kas atturēs no pārmērīgas un liekas telefona izmantošanas.
Balvas galvenajās nominācijās pasniedza Rīgas dome, Satiksmes ministrija, Domina Shopping, AS Swedbank, AS Grindeks, TELE2 un SIA Rīgas meži.
Kopējo Rīgas skolēnu mācību uzņēmumu galveno nomināciju uzvarētāju un simpātiju balvu ieguvēju sarakstu var apskatīt ŠEIT.
Gadatirgus otrajā dienā, 25. martā, savu produkciju atrādīja 136 skolēnu mācību uzņēmumi no visas Latvijas.
Nominācijā “Inovatīva biznesa ideja” pamatskolu grupā pirmo vietu ieguva SMU BRAIN TEA no Madonas Valsts ģimnāzijas, kas ražo dažāda veida koka izstrādājumus ar interesantu pielietojumu. Vidusskolu grupā šajā nominācijā uzvarēja SMU Billows no Mārupes vidusskolas, kas izstrādājuši grāmatu vākus ar spilvena funkciju.
Nominācijā “Komerciālākais SMU produkts” uzvarētāji pamatskolu grupā — SMU Dzītars no Gaismas internātpamatskolas, kuri piedāvā pašu gatavotas radošas dāvanas, bet vidusskolu grupā — SMU REKT no Liepājas Dizaina un mākslas vidusskolas, kas ražo akmens masas trauciņus raku keramikas tehnikā.
Savukārt kategorijā “Uz zināšanām balstīts SMU produkts” pamatskolu grupā labākie bija SMU A-Z-K no Bauskas Valsts ģimnāzijas ar izstrādātām loģikas spēlēm no koka. Savukārt vidusskolu grupā šajā nominācijā uzvarēja SMU Digital Kitchen no Daugavpils Centra vidusskolas, kas izgatavo 3D modeļus pēc pasūtījuma.
Balvas galvenajās nominācijās pasniedza LR Patentu valde, LTRK, LIAA, Swedbank, Domina Shopping, Latvijas valsts meži, Tallink Latvija, Inbox.lv, VISC, Latvijas Universitātes EVF, Biznesa augstskola “Turība”, Banku augstskola, JA Latvija Alumni klubs.
Visus 25. martā gadatirgū pārstāvētos Latvijas SMU — balvu ieguvējus var apskatīt ŠEIT.
SMU Pavasara gadatirgus dalībnieku fotogrāfijas pieejamas ŠEIT.
Atgādinājumam, gadatirgus ietvaros jauno uzņēmumu vērtēšana un apbalvošana notika 7 nominācijās — “Sociāli atbildīgs uzņēmums”, “Inovatīva biznesa ideja”, “Labākais stends”, “Labākā pārdošanas komanda”, “Videi draudzīgs produkts”, “Komerciālākais produkts” un “Uz zināšanām balstīts produkts”. SMU vērtēšanu veica pieredzējusi profesionāļu un akadēmisko spēku komanda, kurā tika pārstāvēta LR Saeima, LR Patentu valde, VSIC, Banku augstskola, Biznesa augstskola “Turība”, RTU Rīgas biznesa skola, LU Ekonomikas un vadības fakultāte, LTRK, LIAA, LDDK, Latvijas kokrūpniecības federācija, Swedbank, Latvijas valsts meži, Tele2 Shared Service Center, MRS grupa, LEAD. Korporatīvā komunikācija, zīmols LUDE, Rīgas uzņēmēju biedrība, JA Latvija Alumni klubs.
Skolēnu mācību uzņēmumu Pavasara gadatirgū šogad piedalījās 236 mācību uzņēmumi no visas Latvijas, kuri piedāvāja dažādus oriģinālus pašu izstrādātus ražojumus — kosmētiku, dažādus interjera priekšmetus, rotaslietas, arī velosipēdus, videospēles un vēl daudz citu produktu.
SMU Pavasara gadatirgu informatīvi atbalsta portāli Inbox.lv, Tvnet.lv un tiešsaistes sociālā tīmekļa vietne Draugiem.lv.
Biedrību Junior Achievement Latvija atbalsta sabiedrisko un sociālpolitisko attiecību aģentūra MRS grupa.