11.04.2016

Noslēdzies Starptautiskais skolēnu mācību uzņēmumu gadatirgus 2016

6. aprīlī biznesa izglītības biedrības Junior Achievement Latvija (JA Latvija) sadarbībā ar t/c Domina Shopping organizētajā Starptautiskajā Skolēnu mācību uzņēmumu gadatirgū (SMU) Grand Prix jeb galveno balvu ir ieguvis uzņēmums JA GLORY no Slovākijas, kuru produkts ir košļājamā gumija svara zaudēšanai. Veiksmīgākais uzņēmums no Latvijas šogad ir austu un mezglotu aproču ražotājs Rakstums, kas ieguva galveno balvu kategorijā — “Labākā pārdošanas komanda”. Kopumā gadatirgus pulcēja 100 starptautisku skolēnu mācību uzņēmumu un vairāk nekā 100 ekonomikas un sociālo zinību skolotāju un biznesa konsultantu no 16 pasaules valstīm.

JA Latvija valdes priekšsēdētājs Jānis Krievāns, vērtējot šī gada SMU sniegumu: “Starptautiskais skolēnu mācību uzņēmumu gadatirgus ir SMU programmas nākamais līmenis — iespēja jaunajiem uzņēmējiem paplašināt redzesloku, iegūt citu valstu dalībnieku kontaktus, novērtēt un saprast, kāda ir starptautiskā konkurence. Šogad vairums skolēnu gadatirgu uztvēra kā izstādi — iespēju parādīt savu preci Latvijas patērētājam, necerot gūt ieņēmumus, to pārdodot. Jāuzslavē mūsu skolu jaunieši, kas ļoti apzinīgi un nopietni bija gatavojušies gadatirgum un parādīja gan labas komunikācijas, gan svešvalodu prasmes.”

Uzvarētāja — uzņēmuma JA GLORY — izstrādājums ir košļājamā gumija, kas palīdz cīnīties pret ķermeņa aptaukošanos, samazina apetīti, atjauno, stiprina imūnsistēmu un ir ar antistresa iedarbību. Produkts jau ieviests ražošanā kādā farmācijas rūpnīcā. Nominācijā “Labākā pārdošanas komanda” pirmo vietu ieguva SMU Rakstums no Latvijas, kas ražo dažāda dizaina austas un mezglotas aproces. Nominācijā “Inovatīva biznesa ideja” uzvarētājs ir SMU Sharp & Shave no Nīderlandes, kura ražojums ir vīriešu skuvekļa naža tīrītājs un asinātājs. Nominācijā “Labākais stends” uzvarēja SMU Hedens Perle no Dānijas, kuri radījuši rotaslietas, kurās ir iestrādāti virši, simbolizējot dāņu kultūru. Nominācijā “Sociāli atbildīgs bizness” galveno balvu ieguva SMU Mickey Finn UF no Zviedrijas ar produktu — rokassprādzes, kas veidotas no makšķerāķiem un zvejas tīkliem, kas atrasti Baltijas jūras piekrastē.

“Labākā video reklāma” — Zviedrijas SMU Happy Greens YE, kas ražo īpašus ietvarus ar aizsargājošu blīvējumu, kas pagarina sagrieztu augļu un dārzeņu svaigumu, bet JA Latvija Alumni Starptautiskā Potenciāla balva tika pasniegta iepriekš minētajam Nīderlandes SMU Sharp & Shave.

SMU vērtēšanu gadatirgū veica pieredzējusi vietējā un starptautiskā biznesa profesionāļu un akadēmisko spēku komanda, kuru pārstāvēja Ekonomikas ministrija, LIAA, Banku augstskola, RTU Riga Business School, Hansaworld, Glimstedt un partneri, Inbox.lv, SIA LatRosTrans, Latvijas valsts meži, LTRK un SIA Sakret, Latvijas Apdrošinātāju asociācija, Coca-Cola HBC Latvija, SIA Flora, SIA PARS ADVERT, DDB Latvia un JAL programmu absolventi.

Par balvām gadatirgus laureātiem gādāja LTRK, Domina Shopping, HansaWorld Latvija, Coca-Cola HBC Latvia, Latvijas valsts meži, DDB Latvia, Inbox.lv, LIAA, SIA Pars Advert, JCI Latvia.

Atgādinājumam - gadatirgū piedalījās SMU no Austrijas, Beļģijas, Dānijas, Igaunijas, Somijas, Vācijas, Izraēlas, Nīderlandes, Anglijas, Norvēģijas, Krievijas, Slovākijas, Zviedrijas, Šveices, Turcijas un Latvijas. Šogad pirmo gadu projekta “Central Baltic Student Enterprises without Borders” (CBEwB) ietvaros gadatirgū savu produkciju reklamēja un pārdeva arī 15 četrvalstu (Igaunija, Latvija, Somija, Zviedrija) kopuzņēmumi. Projekts tiek realizēts INTERREG Baltijas jūras reģiona transnacionālās sadarbības programmas 2014.-2020. gadam, ietvaros, kuras mērķis ir stiprināt integrētu teritoriālo attīstību un sadarbību, lai padarītu Baltijas jūras reģionu inovatīvāku, vieglāk pieejamu un ilgtspējīgāku.

Festivāla informatīvie atbalstītāji ir TVNET.lv, Draugiem.lv un Inbox.lv.

Biedrību Junior Achievement Latvija atbalsta sabiedrisko un sociālpolitisko attiecību aģentūra MRS grupa.

Pieslēdzieties, lai pievienotu komentāru