Eiropas jaunie uzņēmēji TC Domina Shopping prezentēs pašu radītus, inovatīvus produktus
Vairāk nekā 40 skolēnu mācību uzņēmumi no Latvijas, Austrijas, Igaunijas, Zviedrijas un Maltas piedalīsies Starptautiskajā skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) festivāla tirdziņā “Cits Bazārs”, kas norisināsies šī gada 28. februārī Rīgā, tirdzniecības centrā Domina Shopping. Pasākuma laikā no plkst. 11.00 līdz 16.00 ikviens apmeklētājs varēs apskatīt, iepazīt un iegādāties jauniešu radītus, inovatīvus produktus.
Automātiskā augu laistīšanas sistēma, spēles dažādu sociālo problēmu risināšanai un veselīgu uztura paradumu veicināšanai, viedierīces, rotaļlietas, uz tehnoloģijām balstīti sadzīves priekšmeti, virtuves instrumenti, rotas un apģērbi no otrreiz pārstrādātām izejvielām, pārtika, piezīmjdators un pat mākslīgā āda, kas izveidota no bioloģiskas izcelsmes produktiem – tās ir tikai dažas no inovatīvām un ilgtspējīgām biznesa idejām, ko festivāla ietvaros prezentēs mūsu pašu jaunieši no 24 skolēnu mācību uzņēmumiem Latvijā, gan jaunieši no citām valstīm.
“Dalība festivālā ir iespēja jaunajiem uzņēmējiem iegūt papildu motivāciju savas biznesa idejas tālākai attīstīšanai, pārbaudīt spēkus starptautiskā vidē un asināt konkurētspēju. Vienlaikus šī ir vieta, kur ar kontaktiem var apmainīties līdzīgi domājoši Eiropas jaunieši, kurus vieno interese par uzņēmējdarbību” - saka Junior Achievement Latvia vadītājs Jānis Krievāns
“Jaunieši ir mūsu nākotne – viņi ir radoši, talantīgi, drosmīgi. Viņi ir tie, kas nebaidās īstenot drosmīgas idejas, kas rada un turpinās radīt aizvien jaunas, inovatīvas un ilgtspējīgas lietas, tādējādi padarot mūsu visu ikdienu daudz ērtāku, bet vidi – pieejamāku un zaļāku. Jauniešu vēlme sevi realizēt uzņēmējdarbībā un attieksme, ar kādu viņi tam pieiet, nenoliedzami ir ļoti labs signāls arī vietējam biznesam un tā turpmākai attīstībai. Turklāt izmēģināt spēkus uzņēmējdarbībā jau skolas laikā no pašiem pamatiem – no idejas līdz produktu radīšanai un tirdzniecībai – ir lieliska pieredze, un man ir patiess prieks, ka tieši Domina Shopping ir tā vieta, kur tiekas jaunie uzņēmēji un, iespējams, viņu pirmie klienti,” gandarījumu par pasākuma norisi pauž tirdzniecības centra Domina Shopping direktore Dina Bunce.
Skolēnu veikumu izvērtēs īpaši izveidota biznesa profesionāļu un akadēmisko spēku žūrija, kas izvēlēsies labākos sešās kategorijās – labākais stends, inovatīvākais produkts, sociāli atbildīgs uzņēmums, labākā pārdošanas komanda, labākā video reklāma, labākais uzņēmums Starptautiskajā studentu uzņēmumu festivālā. Festivāla galvenās balvas ieguvēju, kas tiks atzīts par 2024. gada labāko skolēnu mācību uzņēmumu, noteiks pēc visās iepriekš minētajās kategorijās saņemtā lielākā punktu skaita. Vērtētāju vidū būs Swedbank, AgencyJR, Ads That Scale, LIAA, Rīgas Tehniskā universitāte, FactSet, Riga Business School, Biznesa augstskola Turība, Domina Shopping, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera, Balcia Insurance, Show and Tell, Labs of Latvia un citu uzņēmumu pārstāvji.
Starptautiskais SMU festivāls (International Student Company Festival) Rīgā norisināsies divas dienas - 27. un 28. februārī un tiks atklāts ar konferenci Bellevue Park Hotel Riga viesnīcā, kurā piedalīsies skolēni un pedagogi, lai veidotu savstarpējos kontaktus un dalītos uzņēmējdarbības veicināšanas pieredzē. Savukārt 28. februārī no plkst. 11.00 līdz 16.00 tirdzniecības centrā “Domina Shopping” ikvienam interesentam būs iespēja apmeklēt SMU tirdziņu “Cits Bazārs”, kas ir daļa no šī festivāla un kur varēs apskatīt un iegādāties produktus, kurus radījuši jaunieši no piecām Eiropas valstīm. Vienlaikus festivāla ietvaros tiks īstenotas dažādas aktivitātes skolēniem, lekcijas skolotājiem, SMU prezentācijas un biznesa PITCH, starptautiskā tīklošanās u.tml., kā arī apbalvošanas ceremonija un noslēguma ballīte.
Festivālu Rīgā jau 14. gadu organizē lielākā Latvijas izglītības organizācija Junior Achievement Latvia (JA Latvia). Pasākumu atbalsta tirdzniecības centrs Domina Shopping, FactSet, Magnetic Latvia un Informatīvie atbalstītāji Delfi.lv, Clear Channel un Dienas Mediji.