28.02.2024

Starptautiskajā skolēnu mācību uzņēmumu festivālā uzvar komanda no Austrijas

Noslēdzies Latvijas lielākās izglītības organizācijas Junior Achievement Latvia (JA Latvia) organizētais starptautiskais skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) festivāls ISCF2024, kurā piedalījās vairāk nekā 40 uzņēmumi no 5 pasaules valstīm. Noskaidroti arī šī gada labākie uzņēmumi sešās nominācijās. 

 

“Dalība festivālā ir iespēja jaunajiem uzņēmējiem iegūt papildu motivāciju savas biznesa idejas tālākai attīstīšanai, pārbaudīt spēkus starptautiskā vidē un asināt konkurētspēju. Vienlaikus šī ir vieta, kur ar kontaktiem var apmainīties līdzīgi domājoši Eiropas jaunieši, kurus vieno interese par uzņēmējdarbību” -  saka Junior Achievement Latvia vadītājs Jānis Krievāns.

Skolēnu veikumu izvērtēja īpaši izveidota biznesa profesionāļu un akadēmisko spēku žūrija, kas izvēlējās labākos skolēnu mācību uzņēmumus sešās nominācijās. Vērtētāju vidū bija Swedbank, AgencyJR, Ads That Scale, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra, Rīgas Tehniskā universitāte, FactSet, Riga Business School, Biznesa augstskola Turība, Domina Shopping, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK), Balcia Insurance, Show and Tell, Finday.lv un citu uzņēmumu pārstāvji.

 

 

Par 2024. gada labāko komandu starptautiskajā SMU festivālā atzīts uzņēmums Treberei no Austrijas, kas ieguvis augstāko vērtējumu visās nominācijās kopumā. Uzņēmums ražo makaronus  no alus brūvēšanas blakusproduktiem, kas citādi nonāktu atkritumos. Balvu pasniedza LTRK un JA Latvija.

Godalgu par inovatīvāko biznesa ideju ieguva uzņēmums Frucorium no Latvijas, kas ražo mākslīgo ādu un tās izstrādājumus no videi draudzīgiem materiāliem, tai skaitā āboliem un kafijas biezumiem. Balvu pasniedza Rīgas Tehniskā universitāte.

Par sociāli atbildīgāko biznesu atzīts Latvijas uzņēmums Fortfull. Tas radījis rokas pulksteni, kas palīdz vājredzīgiem cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem. Balvu pasniedza Balcia Insurance.

Labākā pārdošanas komanda šogad bija Remind Malta no Maltas, kas piedāvā daudzveidīgu spēli, kas apmierina visu vecumu grupu intereses un spējas. Balvu pasniedza FactSet.

Nominācijā labākais stends balvu izcīnīja uzņēmums no Latvijas  BioVe, kas ražo pārtikas produktu svaiguma sensoru, kas nosaka pārtikas produktu svaiguma pakāpi. Balvu pasniedza Domina Shopping.

 

Gatavojoties festivālam, katram no SMU bija ne tikai jāsagatavo savs produkts un prezentācija par to, bet arī video reklāma. Nominācijā labākā video reklāma uzvaru guva uzņēmums Go Pure no Latvijas, kas radījis veselīga uztura karšu komplektu ar magnētisku rāmi, ko var piestiprināt pie ledusskapja. Balvu pasniedza Biznesa augstskola Turība.

Starptautiskais SMU festivāls (International Student Company Festival) Rīgā norisinājās divas dienas - 27. un 28. februārī. Tas tika atklāts ar konferenci Bellevue Park Hotel Riga viesnīcā, kurā skolēni un pedagogi guva vērtīgus uzņēmējdarbības padomus, apguva mākslīgā intelekta rīku lietošanu biznesa attīstības mērķiem, kā arī varēja veidot savstarpējos kontaktus un dalīties uzņēmējdarbības veicināšanas pieredzē. Savukārt tirdzniecības centrā “Domina Shopping” norisinājās starptautiskais SMU tirdziņš “Cits Bazārs”, kas ir daļa no šī festivāla un kur jauniešu sniegumu, produktus un prezentācijas prasmes vērtēja profesionāļu žūrija, bet visiem ieinteresētajiem bija iespēja apskatīt un iegādāties jauniešu radītos produktus.

Festivālu Rīgā jau 14. gadu organizē lielākā Latvijas izglītības organizācija Junior Achievement Latvia (JA Latvia). Pasākumu atbalsta tirdzniecības centrs Domina Shopping, FactSet, Magnetic Latvia un informatīvie atbalstītāji Delfi.lv, Clear Channel un Dienas Mediji.

 

 

Foto no pasākuma: https://www.flickr.com/photos/_jalatvia/albums/

 

Vairāk informācijas par Starptautisko skolēnu mācību uzņēmumu festivālu: https://jalatvia.lv/iscf

 

 

 

 

Pieslēdzieties, lai pievienotu komentāru