12.04.2019

Aizvadīts starptautiskais skolēnu mācību uzņēmumu festivāls, starp labākajiem arī Latvijas pārstāvji

Noslēdzies Latvijas lielākās izglītības organizācijas Junior Achievement Latvia (JA Latvia) organizētais starptautiskais skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) festivāls, kurā piedalījās 100 uzņēmumi no 15 pasaules valstīm. Noskaidroti arī šī gada labākie uzņēmumi sešās kategorijās.  

JA Latvia valdes priekšsēdētājs Jānis Krievāns: “Ir gandarījums redzēt, ka jaunieši arvien vairāk iesaistās uzņēmējdarbībā ne tikai ar mērķi pelnīt, bet arī risināt nozīmīgas problēmas izglītībā, palīdzēt cilvēkiem ar invaliditāti, mazināt klimata pārmaiņas, ierobežot piesārņojumu, ieguldīt sabiedrībā. Šogad redzams, ka jaunie uzņēmēji vēro globālās tendences, mācās no tām un veido savu produktu vai pakalpojumu plašākam tirgum. Tas ir pareizais ceļš mūsdienu digitalizētajā pasaulē. Apsveicu jaunos uzņēmējus ar apbalvojumiem un veiksmīgo startu biznesa pasaulē!”

Skolēnu mācību uzņēmumu vērtēšana un apbalvošana veikta sešās nominācijās – Inovatīva biznesa ideja, Sociāli atbildīgs bizness, Labākā pārdošanas komanda, Labākais stends, Labākā video reklāma un 2019. gada labākais SMU. Atsevišķu apbalvojumu pasniedza arī JA Latvia absolventi.

REZULTĀTI

Par 2019. gada labāko starptautiskajā SMU festivālā – pasākuma galveno uzvarētāju, kas ieguvis lielāko kopējo punktu skaitu visās kategorijās – atzīts uzņēmums Wau! Gemma Gassi no Austrijas. Tas radījis dažādus produktus suņiem: suņu siksnas, rotaļlietas un kārumus. Balvas pasniedza Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra.

Godalgu par inovatīvāko biznesa ideju ieguva uzņēmums Safety First no Norvēģijas, kas izstrādājis telefona aplikāciju, kura darbojas kā dūmu detektors – telefons brīdina, ja pats telefons vai telefona lādētājs ir aizdedzies. Balvas pasniedza HansaWorld Latvija.

Par sociāli atbildīgāko biznesu atzīts Norvēģijas uzņēmums Keiko UB. Tas radījis spēli, kas izklaidējošā veidā palīdz pievērst jauniešu uzmanību vides aizsardzības jautājumiem. Balvas pasniedza Latvijas valsts meži.

Labākā pārdošanas komanda šogad bija CU Reflex UF no Zviedrijas, kas piedāvā drēbes un aksesuārus ar iestrādātiem atstarojošiem elementiem. Balvas pasniedza RTU Riga Business School.

Nominācijā Labākais stends laurus plūca uzņēmums no Latvijas  Branch&Hang, kas ražo oriģinālus drēbju pakaramos sadzīvei un dizainam. Balvas pasniedza Domina Shopping.

Gatavojoties festivālam, katram no SMU bija ne tikai jāsagatavo savs produkts un prezentācija par to, bet arī video reklāma. Nominācijā Labākā video reklāma uzvaru guva uzņēmums VOIX no Igaunijas, kas radījis sviesta zīmuli – produktu, kas palīdz ērtāk uzsmērēt sviestu uz tostermaizēm. Balvas pasniedza komunikācijas aģentūra MRS grupa, LR Finanšu ministrija un kampaņa #Atkrāpies.

Tāpat savu favorītu izvēlējās arī Junior Achievement programmu absolventi, nominācijā JA Latvia Alumni attīstības balva godalgu pasniedzot uzņēmumam BRAND OF no Igaunijas, kas piedāvā no dabīgām izejvielām radītus matu kopšanas līdzekļus. 

SMU vērtēšanā piedalījās īpaši izveidota biznesa profesionāļu un akadēmisko spēku komanda, kuru pārstāvēja Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera, RTU Riga Business School, Start (IT), Hansaworld, LU un LU studentu Biznesa inkubators, Protectum, Bezrindas.lv, Novikontas jūras koledža, TechChill Foundation, sabiedrisko attiecību aģentūra MRS grupa, Latvijas valsts meži, Domina ShoppingPrintful, VISC, Microsoft Latvia, Banku augstskola, Finanšu ministrija un JA Latvia programmu absolventi.

Starptautiskajā SMU festivālā vienviet pulcējās 100 skolēnu mācību uzņēmumi no 15 pasaules valstīm un viņu pedagogi. Festivāls tika atklāts ar konferenci RTU Rīgas Biznesa skolā, kurā piedalījās projektā iesaistītie skolēni un pedagogi, veidojot savstarpējos kontaktus un daloties uzņēmējdarbības veicināšanas pieredzē. Tas kulminēja 10. aprīlī ar tirgošanās pasākumu Cits Bazārs. Pasākuma ietvaros SMU apmeklētājiem un žūrijai atrādīja un tirgoja savu produkciju.

Festivālu atbalstīja tirdzniecības centrs Domina Shopping un RTU Riga Business School. Informatīvie atbalstītāji Inbox.lv un izdevniecība Dienas Mediji.

FOTO:
ISCF 2019 | Student & Teacher Sessions
ISCF 2019 | Opening Ceremony
ISCF 2019 | Trade Fair at Domina Shopping
ISCF 2019 | Awards Ceremony

 

 

Pieslēdzieties, lai pievienotu komentāru