10.04.2022

Noskaidroti ikgadējā Swedbank biznesa plānošanas konkursa “Biznesa skices” uzvarētāji

Jauniešu konkursa “Biznesa skices” uzvarētāji: attīstošas koka rotaļlietas, STEM konstruktors bērniem un iepazīšanās spēle

 

 

Noskaidroti ikgadējā Swedbank biznesa plānošanas konkursa “Biznesa skices” uzvarētāji, kas trijās vecuma grupās sadalījuši kopējo naudas balvu fondu 13 750 eiro apmērā. Labākie jauniešu biznesa projekti žūrijas un sabiedrības vērtējumā ir Banku augstskolas studentu radītās attīstošās koka rotaļlietas bērniem, Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas vidusskolēnu veidota īpaša iepazīšanās spēle “ledus laušanai” saviesīgos pasākumos un Siguldas Valsts ģimnāzijas pamatskolēnu komandas piedāvātais STEM konstruktors bērniem.

 

Visās trīs vecuma grupās 1. vietas ieguvēji saņem 1500 eiro pēc nodokļu nomaksas, 2. vietas ieguvēji – 1000 eiro, bet 3. vietas ieguvēji – 500 eiro naudas balvas savu biznesa ideju attīstīšanai. Naudas balvas saņēma arī pamatskolas un vidusskolas grupas uzvarētāju komandu konsultējošie skolotāji.

 

“Katrs nākamais konkursa “Biznesa skices” jauno uzņēmēju iesaukums arvien vairāk rada pārliecību, ka jaunieši var radīt oriģinālus risinājumus un pievilcīgus produktus, kas risina reālas sabiedrības vajadzības ar pārdomātiem un ilgtspējīgiem līdzekļiem. Šogad konkursā devām iespēju piedalīties daudz plašākam dalībnieku lokam – vidusskolēniem pievienojās pamatskolēni un studenti. Iepriekšējos konkursa gados jau novērojām, ka vidusskolēniem ir liels potenciāls, bet redzam, ka arī 7-9. klašu skolēniem ir ne vien idejas, bet arī risinājumi, savukārt studentiem reāli biznesi, kam ceram konkursā iegūtā pieredze un naudas balvas būs labs grūdiens biznesa attīstībai,” saka Reinis Jansons, Swedbank Finanšu institūta vadītājs un konkursa “Biznesa skices” žūrijas priekšsēdētājs.

 

“Interesanti, ka 65% šī gada konkursa dalībnieku komandu vadītāju bija meitenes (94 no 145 komandām). Pēc 2020. gada Lursoft datiem Latvijā 34% vadošu amatu ieņem sievietes. Šī gada konkursa pieteikumi rāda, ka pēc pāris gadiem, ienākot biznesa vidē jaunajai uzņēmēju paaudzei, šis skaits jau varētu būt daudz lielāks”, prognozē R.Jansons.  

 

Augstskolas grupā 1. vietu ieguvusi Banku augstskolas komanda “WoodyToys” ar attīstošām koka konstrukcijām “Koka rotaļlietas bērniem”. Viens no komandas dalībniekiem Rihards Anšics atzīst, ka jau trīs gadus bija domājuši un darbojušies pie šīs idejas īstenošanas un tieši konkurss bija kā grūdiens nākamajam solim: “Pirmkārt, konkursa prasība izveidot biznesa plānu lika mums domāt par savu ideju no biznesa viedokļa – par skaitļiem, par mērķauditoriju, kam ikdienā nebijām pievērsušies. Otrkārt, tiekot finālā “Projektu bankā”, mums bija sev jāpārkāpj pāri, ka beidzot ir jālaiž tautās informācija par sevi un jāstāsta draugiem un paziņām, jādarbojas ar mārketingu un jānostrādā kārtīgi produkts. Turklāt šajā procesā mēs atradām uzņēmumu, kas ir gatavs palīdzēt un sadarboties turpmāk. Nākamos mēnešus veltīsim, lai strādātu uz eksportu.” 2.vieta piešķirta Rīgas Ekonomikas augstskolas komandai par ģimenes aktivitāšu platformas “Jollity” ideju. Savukārt 3. vietu ieņem Rīgas Tehniskās universitātes komandas izstrādātais stends elektrisko skrejriteņu uzlādei un saslēgšanai “Lock & Roll”.

 

Vidusskolas grupā 1. vietu ieguvis skolēnu mācību uzņēmums no  Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas par iepazīšanās spēli “Iesildīšanās” (skolotājs Matīss Rihards Vilcāns), 2. vietu – Daugavpils Tehnoloģiju vidusskolas-liceja komanda ar daudzfunkcionālām mājiņām mājdzīvniekiem “LPH (Lovely Pet’s Houses)” (skolotāja Tatjana Alika), bet 3. vietu – Jelgavas Spīdolas Valsts ģimnāzijas skolēnu mācību uzņēmums ar ideju par saliekamu drēbju statīvu “LietuVieta” (skolotājs Matīss Rihards Vilcāns). SMU “Iesildīšanās” vadītāja Alise Ruža secina, ka konkurss bijusi vērtīga pieredze un iegūti svarīgi kontakti, un atklāj nākotnes plānus: “Līdz šim esam saražojuši un pārdevuši 45 spēles komplektus. Vēlamies palielināt apjomu un šīs vasaras laikā realizēt 100 komplektus. Pateicoties konkursam mums tagad ir atbilstošais finansējums, kas ļaus uzlabot produkta kvalitāti, iekļūt plašākā tirgū un īstenot mūsu reklāmas ambīcijas.”

 

Pamatskolas grupā 1. vietas ieguvēji ir Siguldas Valsts ģimnāzijas skolēnu mācību uzņēmums “Mazais inženieris” ar bērniem paredzētu STEM konstruktoru (skolotāja Solvita Lapiņa). Projekta autori atzīst: “Uzvara konkursā bija ļoti negaidīta. Jo tālāk konkursā tikām, jo vairāk tas ieinteresēja. Mums sanāca diezgan labs komandas darbs.” 2.vietu iegūst Jelgavas Spīdolas Valsts ģimnāzijas komanda “Eko podiņi” ar ideju par istabas augiem kokosrieksta čaulu podiņos (skolotājas Inta Jorniņa un Dzintra Aploka), bet 3. vietā – Lizuma vidusskolas skolēnu mācību uzņēmums “Octalara” ar galda spēli "Dārgumu mistērija" (skolotāja Marina Grīnberga).

 

Visaktīvākā skola bijusi Jelgavas Spīdolas Valsts ģimnāzija – no šīs skolas konkursā iesniegts lielākais biznesa plānu skaits, pavisam 40. Bet, pārskatot konkursā pieteiktās biznesa idejas, visbiežāk dalībnieki piedāvājuši pārstrādāt un izmantot jaunu produktu radīšanai nevajadzīgus apģērbus, no tiem veidojot rotaļlietas mājdzīvniekiem, somas, aksesuārus un citus priekšmetus.

 

Kopumā konkursam pieteicās vairāk nekā 170 komandas un vairāk nekā 500 jaunieši visā Latvijā. Jauniešu biznesa plānus un pūļa finansējuma pieteikumus vērtēja vairāk nekā 50 Swedbank ekspertu, kā arī konkursa sadarbības partneru pārstāvji no Junior Achievement Latvia, Projektu bankas un Rīgas Tehniskās universitātes Zinātnes un inovāciju centra Dizaina fabrikas nodaļas. Vidusskolēnu un studentu komandu godalgoto vietu sadalījumu ietekmēja arī pašu jauniešu piesaistītais finansējums un balsis saviem projektiem pūļa finansējuma platformā “Projektu banka”, kopumā savācot teju 7000 eiro un 3000 balsu. Vislabāk ar pūļa finansējuma piesaisti augstskolu grupā veicies Rīgas Ekonomikas augstskolas un Banku augstskolas komandām, bet vidusskolu grupā – Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas komandai, kas atspoguļojas arī konkursa rezultātos.

 

Vairāk par konkursu uzziniet šeit: https://konkurss.biznesaskices.lv/.

Pieslēdzieties, lai pievienotu komentāru